Axul turbosuflantei este un element cheie al turbosuflantei și este compus din mai multe componente, printre care se numără:
- Shaft-ul (axul propriu-zis): Este un arbore cilindric, în general fabricat din oțel de înaltă calitate, care acționează ca element de suport pentru roțile de turbină și de compresor.
- Roțile de turbină: Acestea sunt roțile care sunt amplasate pe un capăt al arborelui și sunt acționate de gazele de evacuare ale motorului. Gazele de evacuare determină rotația roților de turbină, iar această rotație este transmisă prin arbore către roțile de compresor.
- Roțile de compresor: Acestea sunt roțile aflate la celălalt capăt al arborelui și sunt responsabile de comprimarea aerului admis în motor. Roțile de compresor primesc energia de la roțile de turbină prin intermediul arborelui.
- Palierii: Acești componente sunt folosiți pentru a susține arborele și a-l menține în poziție fixă în timpul funcționării turbosuflantei. Palierii sunt de obicei realizate din materiale cu proprietăți de frecare reduse, cum ar fi oțelul inoxidabil sau bronzul.
- Garnituri de etanșare: Acestea sunt utilizate pentru a evita scurgerile de ulei sau aer din turbosuflantă. Ele sunt plasate între arbore și palierii sau între corpul turbosuflantei și carcasă și trebuie înlocuite în timpul reparațiilor sau întreținerii periodice.
Toate aceste componente sunt proiectate și fabricate cu toleranțe stricte pentru a se asigura că turbosuflanta funcționează cu precizie și eficiență maximă.
Reparatii Turbosuflante – Turbo Expert