Str. Traian Nr. 439 A, Galati

Tel: +40 0755 359 198

Luni – Vineri 09:00 – 18:00
Sambata: 09:00 – 14:00

Reparatii turbine auto si filtre de particule

Diagnosticarea corecta a unei probleme la turbo

Defectarea turbosuflantei motorului dumneavoastra este de cele mai multe ori cauzata de un lant de alte evenimente sau interventii necorespunzatoare.
Daca se respecta intervalele de service si calitatea uleiului folosit este cea mentionata in manualul de service al autovehiculului dumneavoastra, turbosuflanta are o eficienta si fiabilitate maxima

Simptomele unei posibile probleme

Performanta scazuta sau lipsa de putere
Lipsa de putere a unui autoturism poate fi diagnosticata prin metoda eliminatorie verificand urmatoarele:

  • Starea filtrelor si a furtunelor;
  • Functionarea in parametrii a sistemul de injectie;
  • Sistemul de evacuare, inclusiv catalizatorul si DPF-ul.

Zgomot de functionare neobisnuit
In cazul zgomotului neobisnuit al motorului se vor verifica furtunele si racordurile flexibile in vederea descoperirii unor scurgeri sau defecte.
Deasemenea se vor verifica conexiunile cat si radiatorul intercooler in vederea scurgerilor sau crapaturilor.

Fumul excesiv pe evacuare
In cazul in care autoturismul emana fum excesiv se va proceda prin:

  • Verificarea filtrelor de aer;
  • Verificarea specificatiilor uleiului de motor si daca acesta este conform recomandarilor producatorului autoturismului;
  • Verificarea furtunului de scurgere ulei daca este curat si nu este limitat;
  • Se va verifica daca exista o presiune mare la nivelul carterului motorului si daca sistemul de aerisire functioneaza in mod corect.

Consumul excesiv de ulei
In cazul in care motorul consuma excesiv ulei in primul rand se vor verifica daca specificatiile uleiului sunt conforme cu recomandarile producatorului auto.
Se va verifica furtunul de scurgere ulei daca este curat si nu este limitat.
Daca exista depozite de ulei sau carbon pe distribuitorul de evacuare sau pe turbina, se va verifica daca exista vreo problema de lubrifiere a blocului motor.
Se va verifica daca exista o presiune mare la nivelul carterului motorului si daca sistemul de aerisire functioneaza in mod corect.

Daca autoturismul manifesta una sau mai multe dintre simptomele prezentate, va recomandam sa nu mai porniti motorul, pana cand problema nu este rezolvata!

Cele mai intalnite cauze ale problemelor aparute la turbosuflantele auto

Corp strain in turbosfulanta
Chiar si obiectele mici ce ajung la turbosuflanta, la o viteza mare, pot cauza defectiuni serioase palelor fuliei si pot conduce la un dezechilibru.
Materialele de garnitura, obiectele straine venite prin filtrul de aer, valve sau materialul din care acestea sunt confectionate, coji de pe distribuitor (rugina) pot dauna turbosuflantei.

Lipsa de lubrifiere
Aceasta defectiune poate fi cauzata de folosirea unui ulei necorespunzator, de inlocuirea incorecta a garniturilor sau de calitatea scazuta a uleiului.
Toate acestea duc la o uzura permanenta si definitiva a componentelor de metal din interiorul turbosuflantei, la cresterea temperaturii urmate apoi de fisuri si transfer de material.

Contaminarea uleiului
In cazul in care uleiul este contaminat este afectat in pricipal sistemul de lagare, axial si radial, al turbosuflantei.
Contaminarea uleiului este cauzata de schimbul acestuia la intervale mari si intertinerea precara a autoturismului

Conditiile de functionare ce nu corespund cu indicatiile producatorului autovechicului
Problemele de mentenanta, functionarea incorecta, sau modificarea neautorizata a performantelor motorului pot face ca turbosuflanta sa functioneze in afara parametrilor normali depasind specificatiile producatorului.
Rotatia turbosuflantei cu o viteza ce depaseste limitele normale de operare poate duce la oboseala materialului fuliei, axului si a compresorului turbinei ducand in final la defectarea turbosuflantei.

Instructiuni montaj turbosuflanta auto

Inainte de a instala turbosuflanta este important sa fie descoperita cauza care a dus la defectarea acesteia

IMPORTANT: 1. Curatati tubulatura filtrului de aer. Curatati intercooler-ul de urmele de ulei, in caz contrar motorul poate face autoaprindere. 2. Masurati cu ajutorul unui manometru profesional presiunea uleiului din interiorul motorului. Masurarea se face prin demontarea sondei de ulei si montarea manometrului. Presiunea uleiului trebuie sa fie de 1,2 bari la ralanti si peste 3 bari cand motorul este turat.

[1] Garnitura acopera sau obtureaza o parte din conducta de ungere – daca alimentarea cu ulei a turbosuflantei este obturata sau materialul din care este realizata garnitura se dezintegreaza, se poate ajunge la blocarea conductei de alimentare cu ulei.

[2] Garnitura este instalata corect si nu obtureaza conducta de ungere. Folosirea substantelor de etansare (ex.: silicon) nu este recomandata in special la conducta si sistemul de ungere. Excesul de material poate obtura sau bloca total sistemul de ungere. 4. Folositi intotdeauna uleiul si cantitatea recomandata de producatorul autovehiculului dumneavoastra in manualul de service.
5. Montajul unei alte turbosuflante decat cea care a fost recomandata de producator poate duce la distrugerea compresorului sau a motorului, implicit la pierderea garantiei.

INSTALAREA TURBOSUFLANTEI

– Toate furtunele de conectare ale turbosuflantei trebuie sa fie curatate de urme de ulei si fara defecte.
– Filtrul de aer, tubulatura si carcasa acestuia trebuie sa fie curatate bine de orice urme de praf, ulei sau alte materiale.
– Verificati filtrul epurator si carcasa acestuia, inlocuiti-l daca este nevoie.
– Demontati garniturile vechi si curatati bine conductele de evacuare ale motorului de orice urma de material, suprafetele de contact trebuie sa fie plane.
– Introduceti ulei nou de motor pe orificiul de ungere al turbosuflantei apoi invartiti palele compresorului cu mana de cateva ori – acestea ar trebui sa se miste liber. Nota: Este normal sa existe o mica toleranta(joc) in axul turbosuflantei (axial).
– Verificati daca furtunele nu sunt turtite sau indoite.
– Verificati conducta de ungere sa nu fie foarte aproape de o sursa de cladura intensa.

[3] Nivelul uleiului este corect dar conducta de ungere este deteriorata – simptomele acestei situatii sunt scurgerile de ulei din turbosuflanta.
– Faceti schimbul de ulei si filtre (filtrul de aer, ulei si combustibil).
– Daca este posibil, invartiti motorul pana in punctul de a porni, de mai multe ori (aproximativ 10 secunde), pentru a facilita prima ungere a turbosflantei.Porniti motorul si tineti-l la ralanti timp de 3 – 4 minute inainte sa il turati. 
Verificati daca exista pierderi de gaze de esapament sau aer.
– Opriti motorul si verficati din nou nivelul uleiului.
[4] Nivelul uleiului este peste marcajul maxim – in aceasta situatie se va bloca circuitul de ungere si vor aparea scurgeri de ulei din turbosuflanta.

[5] Nivelul uleiului este corect, intre marcajele minim si maxim de pe joja.
[6] Presiunea mare din carterul motorului poate duce la pierderea uleiului prin semisegmentii turbosuflantei.